Kameleoniada

poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Kontury

Chciałabym umieć namalować swoje sny. Lekką ręką zakreślić kontury powracających miejsc i postaci. Chciałabym odzyskać sprawność palców, głowy, języka... Kiedy do licha nadejdzie to "dziś"?!


Wzorcowe postacie istniały naprawdę. Mimo, iż autor podkreśla, że książka jest tylko fikcją literacką, to skutecznie zachęcił mnie do zgłębienia tematu.

Fot. Internet


Na pewno znacie Maxa Ernsta. Chyba każdy zetknął się choć na chwilę z jego twórczością w szkole. Zdecydowanie bardziej interesuje mnie czy kojarzycie nazwisko Eleonory Carrington? Ja nie kojarzyłam, dopóki nie trafiłam na "Złodziei nieba" Peter'a Prange. Sama książka nie zachwyciła mnie literacko, jednak polecam. Londyn, Paryż, Nowy Jork, bohema artystyczna, tło historyczne... Czego można chcieć więcej?;-)

10 komentarzy:

  1. tylko zamknąć oczy i się przenieść...
    mam nadzieję, że zdrowie Cię nie opuszcza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym kiedyś przeżyć taka podróż, choćby w snach.
      Ze zdrowiem różnie, ale ostatnio dziękuję, lepiej:-)

      Usuń
  2. Może kiedyś poczytam, pamiętając Twoje słowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz wątki biograficzne, to zachęcam.

      Usuń
  3. nie znam kompletnie, a może warto poznać... ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sięgnęłam po tę książkę, ponieważ (wstyd się przyznać) spodobała mi się okładka:-) Przeczytałam streszczenie i to wystarczyło:-)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Tak:-) Właściwie kompletnie w Polsce nie znana. Po wojnie zamieszkała w Meksyku i tam opublikowała też kilka książek. Zaczęłam szukać książek z jej reprodukcjami lub jej autorstwa. Na razie bez sukcesu, ale się nie poddaję:-)

      Usuń
  5. Milusiego wieczorku
    Niech ten tak pogodnie rozpoczęty tydzień
    będzie dla Was dobrym tygodniem. Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie poznać Twoją opinię:-)
It would be very nice to know your opinion:-)