Kameleoniada

poniedziałek, 27 sierpnia 2012

W świecie bajek

Obiecywałam relacje z wakacji, a ciągle brak mi czasu na przejrzenie zdjęć:-( Za chwilę emocje opadną i zostaną tylko pojedyncze migawki, a tyle chciałam Wam powiedzieć...

Ograniczę się jednak do puenty: jest wiele miejsc w naszym kraju, które warto odwiedzić z dziećmi. Podczas tegorocznych wakacji udało nam się do niektórych z nich dotrzeć. Dzisiaj pokażę Studio Filmów Rysunkowych w Bielsko-Białej. Witajcie w świecie Bolka i  Lolka:-)

Wycieczkę rozpoczął seans w kinie studyjnym przy wytwórni.

Potem dzieci poznały podstawy animacji oraz tajniki tworzenia podkładu dźwiękowego do filmów.




Pokazano nam stare metody tworzenia animacji poklatkowej.






We współczesnym studio mogliśmy podejrzeć kolejne kroki tworzenia filmów. I zobaczyć fragment gotowego dzieła.


Mapa podróży Bolka i Lolka:-)

Balustrady schodów w budynku SFR.

Od czasu wizyty w bielskiej wytwórni, mamy nowego towarzysza podróży:-)

26 komentarzy:

  1. Kameleon, dziękuję za wpis!
    BB to moje miasto, znam tam prawie każdy kąt, moja Babcia mieszka na ulicy (kilka numerów dalej) gdzie mieści się wytwórnia.
    Jak to mało człowiekowi czasami potrzeba do wzruszenia.
    Pozdrawiam


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Bielsko Biała to bardzo ładne miast. Ma klimat. Żałuję, że nie udało nam się połazikować uliczkami. Cieszę się, ze mogłam sprawić Ci radość:-)

      Usuń
  2. podoba mi sie wytwornia od kuchni...i ten Reksio cudny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reksio urzekł nas od pierwszego wejrzenia:-)

      Usuń
  3. ciągle w planie. słyszałam wiele dobrego, raz nawet dzwoniłam i rozmawiałam. po Twoim fotoreportażu, teraz widzę, że DUŻO DOBREGO. i że koniecznie trzeba odwiedzić...to w końcu tylko godzina drogi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Godzina drogi i jeszcze nie byłaś? Poważne zaniedbanie;-) Polecam, polecam!

      Usuń
  4. Uwielbiam takie miejsca. Dizeci mają teraz tyle możliwości poznawania ciekawyrz rzeczy. Fajna relacja fotograficzna.
    Marta@Co Dziś Zjem Na Śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, w ostatnich latach powstało lub zmodernizowało się mnóstwo fajnych miejsc dla dzieci (i nie tylko), które uczą przez zabawę. To jest niesamowicie ważne. Cieszę się, że tak wiele świetnych obiektów powstaje w Polsce.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Taka podróż do czasów dzieciństwa (mojego). Ale przecież Bielsko-Bialskie filmy są wielopokoleniowe!:-)

      Usuń
  6. Bolek i Lolek i ich podroze! kocham ta bajke!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzieckiem byłam dawno, dawno temu, mimo tego nie miałabym nic przeciwko zobaczeniu tego studia i jak powstawali bohaterowie bajek z mojego dzieciństwa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, ze dla mnie ta wyprawa była nie mniej interesująca niż dla Juniora. Jeśli masz ochotę, to polecam wizytę.

      Usuń
  8. Super sprawa, sama chętnie bym to studio obejrzała. Mam nadzieję, że współczesnym dzieciom się podoba.
    Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci były bardzo zaangażowane, ponieważ pani prowadząca zadawała wiele podchwytliwych pytań:-) Można było dotknąć, powąchać, posłuchać...
      Zdjęcia robiłam w naprawdę bardzo różnych, czasami niestety kiepskich warunkach oświetleniowych, tym bardziej cieszę się, ze Ci się podobają:-)

      Usuń
  9. świetna sprawa móc podejrzeć takie miejsce z tej drugiej strony ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zauroczyła stara metoda animacji poklatkowej. Junior nie był mocno zdziwiony, bo zetknął się z nią już w ubiegłym roku, podczas wizyty w @bristol. Może jeszcze o tym napiszę, bo z braku czasu, tamta wizyta zupełnie mi umknęła.

      Usuń
  10. Świetna relacja! Byłam w BB, ale oglądam jedynie ich cudne fontanny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z kolei w fontannach mam zaległości:-)

      Usuń
  11. inny świat, dziękuję za wspólną podróż ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne miejsce z klimatem, i na pewno bardzo interesujące dla dziecka :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Polecam, zwłaszcza dla dzieci po 5 roku życia.

      Usuń

Miło mi będzie poznać Twoją opinię:-)
It would be very nice to know your opinion:-)